Wedstrijdreglement vaste hengel

Wedstrijdreglement Vaste Hengel

•Iedere deelnemer word geacht dit reglement te kennen en stipt na te zullen leven. Deelnemen betekend instemmen.
•Bij competitie wedstrijden op zaterdag dient men zich voor 12:55 hebben ingeschreven bij de wedstrijdleiding. Dit kan ook telefonisch 06-23895947. Bij de 50+ wedstrijden op woensdag dient men zich voor 17:55 te hebben ingeschreven. Naar de loting (13:00 en 18:00) mag de deelnemer naar zijn plaats gaan om zich te gaan voorbereiden op de wedstrijd. Tijdens de wedstrijd is hulp van anderen niet toegestaan.
•De hele competitie dient afgerekend te worden om voor de eindprijzen in aanmerking te komen.
•Het begin en einde van de wedstrijd word aangegeven door middel van een geluidsignaal. De dan gehaakte vis mag nog worden mee gewogen.
•Er zal gevist worden op punten. Bij gelijk eindigen in punten telt het gewicht.
•Alle vaste hengel wedstrijden worden gevist met een maximale hengel lengte van 11,5 meter voorzien van een dobber en enkelvoudige haak. Het gebruik van een voerkorf is niet toegestaan.
•Er zullen van iedere competitie 7 wedstrijden worden gevist waarvan de best 5 beste mee tellen voor de eindprijzen. 2 wedstrijden mogen komen te vervallen.
•Aas en voer zijn vrij, behalve gekleurde maden en verse de vase.
•Katapult en mechanische middelen zijn verboden.
•Een deelnemer is verplicht te vissen binnen een meter (links of rechts) van zijn visplaats.
•Het is verboden tegen het einde of naar afloop van de wedstrijd restanten voer of aas op de oever te gooien.
•Snoek, snoekbaars en paling tellen niet mee.
•De deelnemer dient de gevangen vis zodanig te onthaken en te behandelen dat geen verminking ontstaat en de vissen onbeschadigd kunnen worden terug gezet. De gevangen vissen moet door de hengelaar in een leefnet worden bewaard (minimale lengte 3,5mtr). Na het eind signaal dient de vis levend ter weging aangeboden worden en maximaal 25kg in het leefnet te hebben.
•Prijzen moeten persoonlijk worden afgehaald, alleen bij een grondige reden kan de prijs door een ander in ontvangst worden genomen mits men dit 1 dag van te voren meld bij het bestuur.
•Het bestuur heeft het recht om met slechte weersomstandigheden (onweer) de wedstrijd te staken. Als de wedstrijd voor de helft is gevist telt deze mee voor de competitie.
•In alle gevallen , waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.

•Respect voor andermans eigendom een dierlijk leven zal u sieren.

Neem u afval mee, Toon u een echte SPORVISSER!

Bestuur wenst u sportieve wedstrijden en veel vis.